Det er mann som sitter i fengsel og er uskyldig, han trenger hjelp til å få komme seg til Norge der hvor han er født, men ingen vil høre på han ikke enn gang Norsk ambasade, mens dommeren har ett hat på han og vil ha han i fengsel i flere år på ett grunnlag som han ikke har gjort.
Er det noen som hvet åssen en Norsk statborger mann kan få hjelp til dette.
Permalink Svar innen Tina den 5 august 2008 kl. 10.40
Du vet ikke hva jeg har gjort, jeg har anskaffet meg en advokat fra Norge som sier at han ikke kan gjøre noe, og en annen sa at hvis jeg betaller 30000 kr. da skal han bare se på det og finne ut om han virkelig er uskyldig, jeg har vart i kontakt med ambasade Norsk i Roma som ikke kan ta gjøre noe sier dem, jeg har vart kontakt med amnesti som ikek heller vil gjøre noe.
Jeg har ringt og gjort mye for min bror som er uskyldig, og skal igjen ta kontakt med ambasade på grunn at dommeren i Italia vil ikke la han gå så dem tar opp sakene på ny bare for å gi han mere straff sån at sakene blir aldrig ferdig og han kan bli overført til Norge.
Etter langt og lenge har jeg fått takk i en Italiensk advokat som ikke er korupte, men det går sakte alikevel, jeg skjøner ingenting, for min bror er blitt overlat for seg selv i Italia ingen vil hjelpe til pg han lider inn i fengsel på grunn av at han er uskyldig dømt.
Så jeg mener at det må fines ett stedd man kan henvende seg til og som vil hjelpe uten å må betalle, for vi er ikke rike hadde vi vart det da hadde min bror vart ute nå.
Skal legge til at i Italia hører de bare på kvinfolk ikke på mennene.
Permalink Svar innen Tina den 5 august 2008 kl. 22.43
Det var rart at du skule nevne akurat han, fordi det var han jeg kontakte sist og da sendte han meg til denne annen advokat som vile ha penger og då se om min bror er uskyldig, for advokat Meling kunne ikke ta saken sa han.
Permalink Svar innen Tina den 23 august 2008 kl. 10.17
Ja nå er det lenge siden noen svarte på dette sak, så det eneste jeg spør er det om noen hvet hvor jeg skal henvende meg hen.
Hvis dere har lyst til å lese i hans sak, kan dere gå inn i hans piczo side, (vi prøvde å gjøre det om på Norsk med alle de papirene som viser at han er uskyldig). Siden er: http://tonynorsk.piczo.com.
Les og se og si hva dere mener.
Vegdirektoratet fastsatte 23. november forskrift om midlertidig fritak for kravet i førerkortforskriften om gyldig legeattest for personer over 70 år i perioden 25. november 2009 til 1. juni 2010. Fritaket gjelder også førere som fyller 70 år i samme periode.
Høyesterett avsa 19. november 2009 dom HR-2009-2180-A i sak om overtredelse av instruks om føring av fangstdagbok. Skipperen på et fiskefartøy hadde unnlatt å sluttføre fangstdagbok før fartøyet ankom havn, og ble siktet for overtredelse av forskrift 26. juli 1993 nr. 772 om oppgaveplikt for fiske- og fangstfartøy § 11 jf. § 2 nr. 1.
Høyesterett avsa 20. november 2009 dom HR-2009-2191-A om hvorvidt reaktiv artritt pådratt etter matforgiftning på tjenestereise i utlandet kunne godkjennes som yrkesskade eller likestilt yrkessykdom.
Høyesterett avsa 20. november 2009 dom HR-2009-2190-A om hvorvidt det skulle gis fradrag etter skatteloven § 6-1 for et tap som var oppstått utenfor næring ved at skattyter ble lurt til å investere i et leilighetskompleks i Spania.
Høyesterett avsa 13. november 2009 dom HR-2009-2152-A i sak om utvisning av utlending med bosettingstillatelse er uforholdsmessig etter utlendingsloven § 30 tredje ledd.
Høyesterett avsa 13. november 2009 dom HR-2009-2149-A om dekning etter yrkesskadeforsikringsloven § 11 for skade i form av lettere nedsatt hørsel og tinnitus (øresus), forårsaket av langvarig støypåvirkning i trykkeribedrift.
Høyesterett i storkammer avsa 13. november 2009 avgjørelsene HR-2009-2135-S og HR-2009-2136-S hvor det prinsipielle spørsmålet var om uttalelser om et vesentlig forhøyet straffenivå i forarbeidene til lov 19. juni 2009 nr. 74 skulle tillegges vekt for handlinger begått før denne loven ble vedtatt.
Gulating lagmannsrett avsa 6. november 2009 dom i sak om aldersdiskriminering i arbeidsforhold. Spørsmålet var om tariffavtalens bestemmelse om at helikopterpiloter var pliktig til å fratre stillingen ved fylte 60 år var i strid med arbeidsmiljøloven § 13-3 jf. Rådsdirektiv 2000/78/EF - diskrimineringsdirektivet.
Helse- og omsorgsdepartementet fastsatte 4. november 2009 forskrift om provisorfarmasøyters og reseptarfarmasøyters rett til rekvirering av oseltamivir og zanamivir. Forskriften innfører en midlertidig ordning som gjør at det fra torsdag 5. november 2009 vil være mulig å kjøpe legemidlene Tamiflu og Relenza i apotek også uten resept fra lege.
Høyesterett avsa 29. oktober 2009 dom HR-2009-2055-A om foreldelse av krav på fradrag for inngående merverdiavgift. Spørsmålet var om staten var avskåret fra å gjøre foreldelse gjeldende, eventuelt om staten ble erstatningsansvarlig for å ha opptrådt uaktsomt.